torsdag 14. januar 2010

Sjangervalg

Vi har fått i oppgave å velge ut to sjangre som vi skal spisse vår kompetanse i før eksamen. Jeg syns det er litt vanskelig å velge hvilke sjangre jeg vil bli bedre i. Jeg liker helt klart best å skrive essay og kåseri, men hvilken av disse jeg skal velge er jeg ikke helt sikker på. Jeg har oppnådd best resultater med kåseri, men de gangene jeg har skrevet i denne sjangeren har jeg skrevet om temaer som jeg interesserer meg for. Dersom jeg får et tema som jeg finner uinteressant, er det stor mulighet for at teksten min blir kjedelig å lese. Allikevel tror jeg at jeg velger kåseri og håper på et tema som jeg liker. Som sakprosasjanger velger jeg artikkel selv om jeg aldri har oppnådd gode resultater i sjangeren. Sjangeren er aktuell for eksamensskriving og kan åpne for skriving om temaer jeg er interessert i. Jeg får bare jobbe hardt for å beherske sjangeren bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar