søndag 7. februar 2010

Sjanger-skrivedag

Forrige mandag hadde vi sjanger-skrivedag på skolen. De fleste hadde arbeidet med et førsteutkast hjemme, og vi ble satt i responsgrupper for å få hjelp og inspirasjon av andre i klassen som hadde valgt samme sjanger. Responsgruppen hjalp meg med ideer til hva jeg kunne ta med i teksten min. Jeg synes det var vanskelig å gi gode tilbakemeldinger til de andre på gruppen fordi kåserisjangeren er ganske vid. Det var derfor vanskelig å peke på hva som kunne vært gjort bedre i forhold til sjangerkravene.

Jeg hadde skrevet et førsteutkast uten innledning og avslutning, så jeg fikk inspirasjon av de andre på gruppen og skrev ferdig teksten på skolen. I tillegg prøvde jeg å lage en bedre sammenheng i teksten min, noe jeg ikke helt klarte. Det endte bare med at teksten ble alt for lang, og jeg leverte en tekst jeg ikke er særlig fornøyd med. En ting jeg burde ha gjort annerledes, er å ha arbeidet bedre med førsteutkastet hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar