mandag 26. oktober 2009

Ibsens ripsbusker og andre buskvekster


Den siste uken har vi jobbet med den berømte Henrik Ibsen. Kl. 19.50 i går kveld oppdaget jeg til min store overraskelse at alle i klassen skulle lage to spørsmål om Ibsen hver som skulle brukes til en felles test for klassen innen kl. 20.00. Jeg begynte febrilsk å lete gjennom klassens wikiside for å finne noe å spørre om da jeg oppdaget av klokken på pc-en min bare var 18.50. Jeg hadde heldigvis glemt å stille klokken tilbake, noe som passet meg veldig bra akkurat da.

Jeg fikk med meg mye om Ibsen mens jeg lette gjennom wikien for å finne stoff til å formulere mine to spørsmål. Det som også var positivt var at spørsmålene i klassen var veldig varierte og det var få identiske spørsmål.

Testen gikk derimot ikke så bra. Jeg fikk kun svart på multiple choice-spørsmålene fordi de andre spørsmålstypene ikke ville vise seg på skjermen min av en eller annen merkelig grunn. Men alt i alt var dette en veldig lærerik måte, og jeg syns vi bør gjøre dette igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar